Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Sosyal medyada gizli reklam cezası 6 milyon TL’ye çıkıyor!

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, Samsun’da düzenlenen “Dijital Reklam Mevzuatı Eğitimi”nde yaptığı açıklamada, sosyal medya ve internet kullanımının Türkiye’de hızla yaygınlaştığını ve bu durumun beraberinde yeni yasal düzenlemeleri zorunlu kıldığını belirtti.

Haber Giriş Tarihi: 16.10.2024 11:37
Haber Güncellenme Tarihi: 16.10.2024 11:39
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.teknolojihaberleri.com.tr/
Sosyal medyada gizli reklam cezası 6 milyon TL’ye çıkıyor!

Açıklamada, Reklam Kurulu’nun hiçbir zaman sektörün sopası olmadığı, asıl amacın vatandaşın hak ve hukukunu korumak olduğu vurgulandı. Dijital dünyadaki karmaşık ticari yapı içinde firmaların ürünlerini öne çıkarmak için sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullandığı ve bunun da gizli reklam ihlallerini artırdığı belirtildi. Geleneksel medya ve sosyal medya arasındaki ceza farkının, yatırımcılar ve reklam verenler tarafından dikkate alınması gereken bir makas değişikliği olduğu vurgulandı.

Reklam Kurulu’nun sosyal medyada gizli reklam ihlallerini tespit etmek için yapay zeka teknolojisini kullandığı ve 2022’de başlatılan bu proje sayesinde %57 olan ihlal oranının ’e düşürüldüğü açıklandı. 2023 yılında Reklam Kurulu’na yapılan şikayet başvurusu sayısının 23 bin civarında olduğu, ancak bu şikayetlerin büyük bir kısmının incelemeye değer bulunmadığı belirtildi.

Sadece somut delillerle desteklenen vakaların ele alındığı, şikayet üzerine değil, resen inceleme başlatılarak tüm sektörü kapsayacak şekilde hareket edildiği vurgulandı. Dijital reklamcılık alanını düzenleyen 6698 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin yanı sıra, sektör temsilcilerine yol gösterecek bir “Kılavuz” hazırlandığı duyuruldu.

Yapılan açıklamada, yeni düzenlemeyle birlikte sosyal medyada gizli reklam cezasının 6 milyon TL’ye kadar çıkabileceği duyuruldu. Fakat uzlaşma yolunun da açık olduğu, iyi niyetli ve iş birliğine açık firmalara ceza indirimi ve taksitlendirme gibi kolaylıklar sağlanacağı da aktarıldı. Reklam Kurulu, ihlal oranının düşürülmesi için sektör temsilcilerinin bilinçlendirilmesi ve Reklam Kurulu ile iş birliği yapmasının büyük önem taşıdığını bir kez daha vurguladı.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.