2023 yılında dünyada ve Türkiye'de en çok neler arandı?
2023 yılında dünyada ve Türkiye'de en çok neler arandı?
Google, her yıl olduğu gibi bu yıl da 2023’ün öne çıkan aramalarını yayınladı. Yılın Arama Trendleri ile dünyayı etkileyen gelişmelerden pop kültürü ve yaşam tarzı, spor, müzik ve haberler gibi trend olan konuların derlendiği yüzlerce liste 60’tan fazla ülkede kullanıcılarla buluşuyor.
Haber Giriş Tarihi: 21.12.2023 16:22
Haber Güncellenme Tarihi: 21.12.2023 16:22
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.teknolojihaberleri.com.tr/
25 yıla yayılan popüler arama trendleri
Bu yıl hem Türkiye’de hem de dünya çapında açıklanan 2023 Yılı Arama Trendleri’ne ek olarak Google Arama’nın 25. yılı vesilesiyle dünya çapında 25 yıla yayılan popüler arama trendleri kullanıcılarla paylaşıldı.
25 yıllık listelerde dünya çapında en çok aranan performans “Beyoncé” oldu. Bununla beraber, en çok aranan moda ikonu “Rihanna”, en çok aranan sporcu “CristianoRonaldo”, en çok aranan süper kahraman ise “SpiderMan” oldu. En çok aranan on yıllık dönem 1980’ler olurken, kalp emojisi de en çok aranan emoji olarak dikkat çekti.
Arama trendlerinde Türkiye'nin gündemi öne çıkıyor
Türkiye’nin 2023 Yılının Arama Trendleri listelerinde ise Şubat ayında yaşanan deprem felaketi öne çıkıyor. Ayrıca Mayıs ayında yapılan Genel Seçimler ve Cumhurbaşkanlığı Seçimleri de arama trendlerini şekillendirdi. Buna ek olarak gündeme, popüler kültüre ve günlük hayata dair yıl boyunca merak edilenler de listede kendine yer buldu.
Türkiye'nin 2023 arama trendleri, “isimler”, “kaybettiklerimiz”, “diziler”, “tarifler”, “burçlar”, “negiyilir”, “şarkısözleri”, “nerede”, “nasıl”, “nezaman”, “hissediyorum” ve “nereninplakası” başlıkları altında toplandı.Türkiye’nin son bir yıl içerisindeki gündemini gözler önüne seren listelerde “deprem nerede oldu”, “deprem nasıl oluşur” ve “İstanbul depremi ne zaman” gibi yaşanan deprem felaketi; “oy nasıl kullanılır”, “seçim ne zaman?” ve “nerede oy kullanacağım” gibi trend aramalarla da seçim gündemlerinin etkisi hissedildi.
“Taha Durmaz”, “Metin Uca” ve “Özkan Uğur” aramaları ile kaybettiklerimizi de andığımız bir yılı geride bırakırken; “Icardi” ve “Yalı Çapkını” aramaları iki yıl üst üste kendi kategorilerinde listelerde yer almayı başardı.
En çok merak edilenler
Yılın trend şarkı sözleri aramalarında “Antidepresan”, “Aşkın Olayım ” ve “Bi' Tek Ben Anlarım” gibi şarkı sözleri yer aldı. “Ne giyilir” kategorisinde Google adeta bir stil danışmanı olarak konumlandı. “İş görüşmesinde ne giyilir?”, “Konserde ne giyilir?” ve “Aile tanışmasında ne giyilir?” gibi trend arama sorguları öne çıktı.
Plaka numaralarını da hatırlayamayınca teyidini Google’dan yapan kullanıcılar, Bozkır dizisinin kurgusal bir şehrine ait olan 88 numaralı plakayı “nerenin plakası” kategorisinin en trend araması olarak ön plana çıkardı. Burçlar kategorisinde ise “En sevilmeyen burçlar”, “En üzgün burçlar” ve “En tatlı burçlar” en çok merak edilen burç aramaları olurken, “Aurası yüksek burçlar” ve “Dişil burçlar” da dikkat çeken aramalar arasındaydı.
Dizi ve futbol odaklı aramalar
Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da “Yalı Çapkını” en trend dizi oldu. “Yalı Çapkını” dizisini, “Wednesday”, “Kızılcık Şerbeti” ve “Aile” dizileri takip etti.Spor alanında da futbolcu isim sorgularının öne çıktığı “isimler” kategorisinde geçtiğimiz yılın en çok aranan isimlerinden “Icardi” listede kendine yer bulmayı sürdürdü. Bunun yanı sıra Icardi’nin gol sevinciyle özdeşleşen “Simge Aşkın Olayım şarkı sözleri” de “şarkı sözleri” kategorisinde trend aramalar arasında yer aldı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
2023 yılında dünyada ve Türkiye'de en çok neler arandı?
Google, her yıl olduğu gibi bu yıl da 2023’ün öne çıkan aramalarını yayınladı. Yılın Arama Trendleri ile dünyayı etkileyen gelişmelerden pop kültürü ve yaşam tarzı, spor, müzik ve haberler gibi trend olan konuların derlendiği yüzlerce liste 60’tan fazla ülkede kullanıcılarla buluşuyor.
25 yıla yayılan popüler arama trendleri
Bu yıl hem Türkiye’de hem de dünya çapında açıklanan 2023 Yılı Arama Trendleri’ne ek olarak Google Arama’nın 25. yılı vesilesiyle dünya çapında 25 yıla yayılan popüler arama trendleri kullanıcılarla paylaşıldı.
25 yıllık listelerde dünya çapında en çok aranan performans “Beyoncé” oldu. Bununla beraber, en çok aranan moda ikonu “Rihanna”, en çok aranan sporcu “Cristiano Ronaldo”, en çok aranan süper kahraman ise “Spider Man” oldu. En çok aranan on yıllık dönem 1980’ler olurken, kalp emojisi de en çok aranan emoji olarak dikkat çekti.
Arama trendlerinde Türkiye'nin gündemi öne çıkıyor
Türkiye’nin 2023 Yılının Arama Trendleri listelerinde ise Şubat ayında yaşanan deprem felaketi öne çıkıyor. Ayrıca Mayıs ayında yapılan Genel Seçimler ve Cumhurbaşkanlığı Seçimleri de arama trendlerini şekillendirdi. Buna ek olarak gündeme, popüler kültüre ve günlük hayata dair yıl boyunca merak edilenler de listede kendine yer buldu.
Türkiye'nin 2023 arama trendleri, “isimler”, “kaybettiklerimiz”, “diziler”, “tarifler”, “burçlar”, “ne giyilir”, “şarkı sözleri”, “nerede”, “nasıl”, “ne zaman”, “hissediyorum” ve “nerenin plakası” başlıkları altında toplandı.Türkiye’nin son bir yıl içerisindeki gündemini gözler önüne seren listelerde “deprem nerede oldu”, “deprem nasıl oluşur” ve “İstanbul depremi ne zaman” gibi yaşanan deprem felaketi; “oy nasıl kullanılır”, “seçim ne zaman?” ve “nerede oy kullanacağım” gibi trend aramalarla da seçim gündemlerinin etkisi hissedildi.
“Taha Durmaz”, “Metin Uca” ve “Özkan Uğur” aramaları ile kaybettiklerimizi de andığımız bir yılı geride bırakırken; “Icardi” ve “Yalı Çapkını” aramaları iki yıl üst üste kendi kategorilerinde listelerde yer almayı başardı.
En çok merak edilenler
Yılın trend şarkı sözleri aramalarında “Antidepresan”, “Aşkın Olayım ” ve “Bi' Tek Ben Anlarım” gibi şarkı sözleri yer aldı. “Ne giyilir” kategorisinde Google adeta bir stil danışmanı olarak konumlandı. “İş görüşmesinde ne giyilir?”, “Konserde ne giyilir?” ve “Aile tanışmasında ne giyilir?” gibi trend arama sorguları öne çıktı.
Plaka numaralarını da hatırlayamayınca teyidini Google’dan yapan kullanıcılar, Bozkır dizisinin kurgusal bir şehrine ait olan 88 numaralı plakayı “nerenin plakası” kategorisinin en trend araması olarak ön plana çıkardı. Burçlar kategorisinde ise “En sevilmeyen burçlar”, “En üzgün burçlar” ve “En tatlı burçlar” en çok merak edilen burç aramaları olurken, “Aurası yüksek burçlar” ve “Dişil burçlar” da dikkat çeken aramalar arasındaydı.
Dizi ve futbol odaklı aramalar
Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da “Yalı Çapkını” en trend dizi oldu. “Yalı Çapkını” dizisini, “Wednesday”, “Kızılcık Şerbeti” ve “Aile” dizileri takip etti.Spor alanında da futbolcu isim sorgularının öne çıktığı “isimler” kategorisinde geçtiğimiz yılın en çok aranan isimlerinden “Icardi” listede kendine yer bulmayı sürdürdü. Bunun yanı sıra Icardi’nin gol sevinciyle özdeşleşen “Simge Aşkın Olayım şarkı sözleri” de “şarkı sözleri” kategorisinde trend aramalar arasında yer aldı.
En Çok Okunan Haberler