Netflix, sektörde büyük oynuyor!
2021’den bu yana 100’den fazla yapımı oyuncularla buluşturan Netflix, bu hamleyle oyun dünyasındaki iddiasını bir üst seviyeye taşımayı hedefliyor. Ancak bu yeni yapılanma sürecinde bazı radikal kararlar da alınmadı değil: Kulislerde, geçtiğimiz hafta şirketin oyun bölümünde 35’e yakın çalışanın işine son verdiği konuşuluyor.
Şunu da belirtmek gerek: Netflix, 2023’te Oxenfree II ve GTA Trilogy gibi başarılı yapımlara imza atmasına rağmen, oyun bölümünün abone sayısına katkısı henüz beklenen seviyede değil. Şirketin ortak CEO’su Greg Peters, 2023’te oyunlardaki kullanıcı etkileşiminin üç kat arttığını belirtse de, finans çevreleri Netflix’in bu denli büyük bir yatırım yapmasını riskli buluyor.
Şirketin oyun bölümündeki bu yeni yapılanması, aynı zamanda streaming hizmetlerindeki abone sayısını koruma ve artırma hedefini de açıkça ortaya koyuyor. Bu nedenle şirket, şimdilik oyunlarında reklam gösterimi gibi ek gelir modellerine yönelmiş değil. Yeni yönetim ekibiyle birlikte Netflix’in oyun dünyasındaki varlığını güçlendirip güçlendirmeyeceğini beraber göreceğiz.